پاداش یک تا 25 میلیون تومانی برای گزارش ماینرهای غیر مجاز

پاداش یک تا 25 میلیون تومانی برای گزارش ماینرهای غیر مجاز ام آی جی تی: به گزارش ام آی جی تی، مجری طرح نظارت و ساماندهی استخراج رمزارز اظهار داشت: بعد از شناسایی استخراج کنندگان غیر مجاز رمز ارز، میزان انرژی مصرفی و مدت زمان استفاده بررسی شده و قیمت آن به نرخ روز رمزارز مجاز محاسبه و از آنها دریافت می شود، فرد متخلف هم به دادگاه معرفی و دستگاه ماینر آن ضبط و به مراجع قضایی و امنیتی تحویل و امحا می شود.


به گزارش ام آی جی تی به نقل از ایسنا، هادی سفیدمو اظهار نمود: این پدیده آثار زیان باری بر شبکه برق دارد، به صورتی که باید معادل مصرف ۴۱۰ واحد مسکونی برق به مصرف برسد تا یک بیتکوین استخراج شود. استخراج هر بیتکوین برپایه قدرت پردازش هر دستگاه تعیین می شود و برق مصرفی آن هم برپایه توان مصرفی هر دستگاه است.
وی ضمن اشاره به این که برای تولید یک بیتکوین بوسیله ی یک دستگاه از انواع مدلهای قدیمی، حدودا یک میلیون کیلووات ساعت برق مصرف می شود، اظهار داشت: حدودا به صورت متوسط هر ماینر به اندازه یک کولر گازی در مناطق گرمسیر جنوبی مصرف برق دارد. ازاین رو هر ماینر که از مدار خارج می شود، شبیه اینست که یک کولر گازی خاموش شده است.
سفید مو اظهار داشت: دستگاههای جدید به دلیل قدرت پردازش بالاتری که دارند با صرف نصف این مقدار انرژی یک بیتکوین استخراج می کنند، ازاین رو میزان برق مصرفی برای تولید یک بیتکوین تابعی از قدرت پردازش دستگاه است، به صورتی که مصرف برق برای این دستگاه ها از ۱.۵ تا ۱۱ کیلووات متغیر است، ضمن آن که برق مصرفی ماینرهای موجود در ایران هم بین ۲ تا ۳.۵ کیلووات است.
مجری طرح نظارت و ساماندهی استخراج رمز ارز ضمن اشاره به مجازاتهای در نظر گرفته شده برای متخلفان تصریح کرد: بعد از شناسایی مصرف کنندگان غیر مجاز از ماینرها، میزان انرژی مصرفی و مدت زمان استفاده بررسی شده و قیمت آن به نرخ روز رمزارز مجاز محاسبه و از آنها دریافت می شود. همینطور فرد متخلف به دادگاه معرفی و دستگاه ماینر آن ضبط و به مراجع قضایی و امنیتی تحویل و در ادامه امحا می شود.
سفیدمو افزود: علاوه بر آن کنتورهای هوشمند هم می توانند محدوده استخراج غیر مجاز را مشخص کنند و یکی دیگر از روش ها، استفاده از شاخصهای فنی شبکه است که متخلفان را شناسایی می کند.
وی با اشاره به اینکه یکی از دلایلی که باعث ناترازی برق می شود، فعالیت همین ماینرهای غیر مجاز در شبکه برق است، از شهروندان مسئولیت پذیر خواست تا در این راه به کمک صنعت برق آمده و با گزارش ماینرهای غیر مجاز از راه آدرس www.tavanir.org.ir/samaat علاوه بر کمک به کاهش ناترازی برق و اجرای بهتر عدالت اجتماعی، پاداش یک میلیون تومانی برای هر ماینر غیر مجاز تا سقف ۲۵ میلیون تومان دریافت نمایند.



منبع:

1403/07/26
13:53:54
0.0 / 5
22
تگهای خبر: انرژی , تولید , دستگاه , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز