بررسی دیدگاه مردم

آموزش صرفه جویی برق نقشی در بهینه سازی مصرف انرژی دارد؟

آموزش صرفه جویی برق نقشی در بهینه سازی مصرف انرژی دارد؟ به گزارش ام آی جی تی، بیشتر از ۸۰ درصد شرکت کنندگان در یک پیمایش ملی اعلام نموده اند که با افزایش برنامه های آموزشی در مدارس برای آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با روش مدیریت و صرفه جویی برق موافقند و آنرا در بهینه سازی مصرف انرژی در کشور مؤثر می دانند.


به گزارش ام آی جی تی به نقل از ایسنا، بر مبنای یافته های نظرسنجی شهریور ماه مرکز افکارسنجی سرمایه که در گستره کشوری و با رعایت استانداردهای علمی انجام شده، ۸۹.۹ درصد شهروندان اعلام نموده اند که در فصل تابستان ۱۴۰۳ با قطعی برق مواجه بوده اند.
از این افراد سؤال شده در طول هفته به صورت متوسط چه میزان قطعی برق داشته اند که ۳۶.۲ درصدشان گفته اند بیشتر از ۱۰ ساعت در طول هفته برق نداشته اند؛ قطعی برق ۱۵.۵ درصدشان بین ۷ تا ۱۰ ساعت بوده، ۱۸.۷ درصدشان قطعی برق از ۴ تا ۶ ساعت را تجربه کرده اند، ۲۲.۸ درصد اعلام نمودند بین ۱ تا ۳ ساعت از نعمت برق محروم بوده اند و کمتر از ۷ درصد هم زیر یک ساعت در هفته قطعی برق داشته اند.
در مقابل، ۱۰.۱ درصد از پاسخگویان به این پیمایش هم گفته اند که تابستان سال جاری هیچگاه با قطعی برق مواجه نشدند.
۳۲.۲ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به سؤالی در رابطه با تبعات و اثرات بی برقی بر زندگی و کسب و کار شهروندان گفته اند که بیشترین مشکلی که از قطعی مکرر برق در تابستان گذشته تجربه کرده اند، «اُفت کیفیت زندگی» شان در زمینه های مختلف بوده است.
در ادامه از پاسخگویان پرسیده شد آیا ضروری است که در مدارس و مراکز عمومی برنامه های آموزشی یا تبلیغاتی بیشتری در مورد مصرف بهینه برق اجرا شود که ۱۳.۱ درصد پاسخگویان گفته اند به میزان بسیار کم و کم نیاز است و در مقابل ۸۶.۱ درصد هم این کار را به میزان زیاد و خیلی زیاد ضروری دانسته اند.
از آنها همینطور سؤال شد که بیشترین آگهی و آموزش کاهش برق را در کجا مشاهده کرده اند که ۳۲.۸ درصدشان این تبلیغات را از راه رسانه ‎ها مشاهده کرده بودند، ۳۱.۸ درصد گفتند که بیشترین آگهی و آموزش کاهش برق را از راه تبلیغات پیامکی دیده اند، ۱۵.۸ درصد در فضای مجازی، ۳.۴ درصد در تبلیغات شهری و ۱۴ درصد هم اعلام نمودند با هیچ آگهی و آموزشی در مورد کاهش مصرف برق مواجه نشده اند.
۴۸.۹ درصد از پاسخگویان به این نظرسنجی در پاسخ به این پرسش که آیا با کمپین مدیریت مصرف برق (کمپین با انرژی) آشنا هستند، اعلام نمودند با این کمپین آشنایی دارند اما ۵۱.۱ درصد دیگر با این کمپین آشنا نبوده اند.
وقتی از شرکت کنندگان در نظرسنجی در مورد میزان همراهی شان با کمپین با انرژی برای صرفه جویی در مصرف برق سؤال شد، ۲۷.۲ درصدشان اعلام نمودند به میزان بسیار کم و کم با این کمپین همراهی داشته اند اما ۷۲.۸ درصد از همراهی و مشارکت خیلی زیاد خود در این کمپین خبر دادند.
از نظر جنسیت، ۵۱ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی که در گسترده کشوری انجام شده، آقا و ۴۹ درصد خانم بودند که تحصیلات ۵۴.۵ درصدشان از زیردیپلم تا پیش دانشگاهی بود و ۴۵ درصد تحصیلات دانشگاهی و ۰.۵دهم درصدشان هم تحصیلات حوزوی داشتند.
در مورد رده ی سنی هم ۱۰.۳ درصد پاسخ دهندگان را جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال تشکیل می دادند و ۷۷.۲ درصد بین ۲۶ تا ۵۵ سال قرار داشتند و ۱۲.۵ درصد هم افراد بالای ۵۶ سال بودند.
از نکات جالب توجه در یافته های نظرسنجی مذکور، ارتباط معنادار بین تحصیلات بالای شرکت کنندگان با رعایت الگوی مصرف از جانب آنها بوده و در تناسب جنسیت هم زنان اعلام نموده اند که بیشتر از مردان در مصرف برق صرفه جویی می کنند.




منبع:

1403/07/19
12:27:10
0.0 / 5
76
تگهای خبر: آموزش , انرژی , زندگی , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز