دوره اوج مصرف را پشت سر گذاشتیم

دوره اوج مصرف را پشت سر گذاشتیم به گزارش ام آی جی تی، مدیرعامل توانیر اظهار داشت: با کاهش دمای هوا دوره اوج مصرف برق را پشت سر گذاشته ایم اما این به معنای پایان ناترازی برق نیست، چونکه همچنان با مشکل ناترازی روبرو می باشیم و ضروری است مشترکان بخصوص مشترکان پرمصرف و بالای ۲.۵ و ۴ برابر الگو به مبحث مصرف بهینه توجه داشته باشند.


مصطفی رجبی مشهدی در گفتگو با ایسنا، ضمن اشاره به وضعیت تأمین برق در کشور، اظهار نمود: در حال حاضر میزان مصرف برق نسبت به زمان پیک کاسته شده اما مبحث ناترازی برق کماکان پا برجا است.
وی اظهار نمود: در حال حاضر نیروگاه ها وارد دوره تعمیرات شده اند و بدین منظور تعمیرات نیروگاهی بعضی از واحدها از مدار خارج شده اند که همین مسئله سبب شده تا ظرفیت تولید برق کشور کاهش پیدا کند.
مدیرعامل توانیر درمورد برنامه ریزی های صورت گرفته برای تعمیرات نیروگاهی، اظهار داشت: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شده تا خردادماه سال آینده ۱۰۹ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در نیروگاه های حرارتی صورت بگیرد که این مورد رکورد جدیدی در زمینه تعمیرات نیروگاه ها است.
رجبی مشهدی با تکیه بر این که برنامه های افزایش تولید برق و آمادگی برای تابستان سال آینده استارت خورده است، اظهار داشت: همچنان باید سیاست های مدیریت مصرف را دنبال نماییم، توسعه پنل های خورشیدی و برخورد با مشترکان پرمصرف در دستور کار قرار دارد در حوزه تجدیدپذیرها در فاز اولیه حدود ۱۰ هزار مگاوات پیشبینی و قرارداد این نیروگاه ها منعقد شده و فقط تأمین مالی آنها از راه صندوق توسعه ملی در دست پیگیری است.
وی با تکیه بر این که در قسمت ارتقا توان نیروگاه ها هم برنامه ها کلید خورده است، اظهار داشت: راه اندازی حدود ۷۳۰۰ مگاوات نیروگاه بخار برای تکمیل نیروگاه های گازی و تبدیل آنها به نیروگاه های سیکل ترکیبی در دست اقدام است. در حوزه هوشمندسازی هم پیشبینی شده تا حدود ۹ میلیون کنتور هوشمند با اولویت پرمصرف ها در دستور کار قرار گیرد.
به قول مدیرعامل توانیر خرید کنتورهای هوشمند از راه سامانه های ساتب و برق من برای هر یک از مشترکان امکانپذیر است و مشترک پول را به صورت مستقیم به کنتورساز پرداخت می کند.



1403/07/02
15:10:47
0.0 / 5
204
تگهای خبر: تولید , خرید , راه اندازی , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز