افزایش ۶۰۰۰ مگاواتی مصرف برق کشور

افزایش ۶۰۰۰ مگاواتی مصرف برق کشور به گزارش ام آی جی تی، سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: با آغاز دوره گرما میزان مصرف برق کشور نسبت به هفته گذشته افزایش ۶ هزار مگاواتی و رشد ۱۱ درصدی را نشان داده است.



مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر اضافه کرد: در جهت مصرف بهینه برق و اجرای برنامه های تشویق محور صنعت برق، پویش ویژه ای به نام «با انرژی » از نیمه اردیبهشت ماه شروع شده که تا پایان شهریور ماه ادامه می یابد.

وی با اشاره به اینکه در چارچوب این پویش ضمن تشویق مردم به استفاده درست از انرژی برق، راه اندازی سایت و اپلیکیشنی با همین نام هم راهکارهای مصرف درست برق به مردم آموزش داده می شود.

مدیرعامل شرکت توانیر با ذکر این نکته که مشترکان می توانند از راه وب اپلیکیشن Ba-energy.ir در جریان این پویش قرار بگیرند، خاطرنشان کرد: در کنار جوایز گسترده ای که برای قدردانی از فعالان این پویش در نظر گرفته شده، محتواهای متنوعی برای آموزش راهکارهای مصرف بهینه برق در وب اپلیکیشن با انرژی قرار گرفته است.

وی، مشارکت مردم در تأمین برق پایدار از راه آموزش و فرهنگ سازی و بهره گیری فعالانه در طرح را از مهم ترین اهداف پویش با انرژی عنوان نمود و اضافه کرد: انتظار می رود با اجرای پویش با انرژی، شاهد کاهش ۱۵ درصدی مصرف برق مشترکان خانگی باشیم که این کار با استفاده از راهکارهای عرضه شده در وب اپلیکیشن Ba-energy.ir به سادگی قابل انجام است.

رجبی مشهدی ضمن اشاره به طرحهای تشویقی صرفه جویی در مصرف برق، از اختصاص قبض برق مجانی به مشترکانی که مصرف برقشان را کم می کنند، اطلاع داد و خاطرنشان ساخت: مشترکان متناسب با میزان کاهش انرژی، امتیاز دریافت می کنند و با شرکت در قرعه کشی از جوایز ارزشمند ای مانند خودرو، لوازم خانگی و کالای دیجیتال بهره مند می شوند.

مدیرعامل توانیر در عین حال از معرفی اولین دور برندگان مشارکت کننده در این پویش در تیرماه خبرداد و با اشاره به اینکه مشترکان می توانند از راه نصب برنامه کاربردی با انرژی یا رفتن به وب اپلیکیشن Ba-energy.ir و ثبت شناسه قبض برق خود، مشارکت در این پویش را آغاز کنند، خاطرنشان کرد: تنها با چند راهکار ساده مانند قرار دادن درجه کولر روی عدد ۲۴ و استفاده از دور کند کولر آبی و یا عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعتهای اوج مصرف برق می توانند شانس خویش را برای دریافت جایزه بالا برند.

به نقل از شرکت توانیر، رجبی مشهدی در عین حال در مورد نحوه نصب اپلیکیشن با انرژی هم اظهار داشت: این برنامه کاربردی در آدرس اینترنتی ba-energy.ir قابل دسترسی و نصب است و امکاناتی مانند شبیه ساز مصرف، نحوه محاسبه تعرفه های برق، باشگاه مشتریان و.... برای مشارکت کنندگان، در این برنامه قرار گرفته که می تواند هموطنان را در اجرای برنامه های مصرف بهینه برق کمک نماید.





منبع:

1403/03/12
10:29:47
0.0 / 5
282
تگهای خبر: آب , آموزش , انرژی , اینترنت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز