در پی تحریم های روسیه
نرخ حمل بنزین ۴۰۵ درصد افزایش پیدا کرد
به گزارش ام آی جی تی، هزینه حمل بنزین و سوخت های دیگر در نفتکش های اقیانوس پیما چند روز بعد از آغاز تحریم ها ضد فروش نفت روسیه، افزایش قابل ملاحظه ای پیدا کرد.
به گزارش ام آی جی تی به نقل از ایسنا، جدید ترین آمار بورس بالتیک در لندن نشان داده است درآمد روزانه نفتکش های نسبتا کوچکی که سوخت های پالایش شده را در اقیانوس آتلانتیک تحویل می دهند، هفته گذشته بیشتر از ۴۰۰ درصد افزوده شد و به ۵۵ هزار و ۸۵۷ دلار رسید. این هزینه در روز پنجشنبه به تنهایی، ۵۸ درصد افزایش داشت که بزرگترین افزایش روزانه از اواخر سال ۲۰۲۱ به این طرف بوده است.
این افزایش هزینه حمل محموله تا حدودی به علت دو دسته شدن ناوگان نفتکش هاست. برخی از نفتکش ها در خدمت منافع مسکو بوده و نفتکش های دیگر در بازار بین المللی فعالیت می نمایند. این وضعیت، منعکس کننده پیامد تدابیری است که محدود کردن درآمدهای نفتی روسیه را هدف گرفته اند.
لارس باستین اوسترنگ، تحلیلگر شرکت آرکتیک سکیوریتینیز در اینباره اظهار داشت: حجم صادرات روسیه کمابیش جریان دارد و این صادرات کشتی های زیادی را مشغول کرده است. در نهایت، این افزایش نشان داده است تقاضا کاملا خوب است و عوامل بنیادین قوی هستند.
حداکثر ۶۰۰ کشتی به ناوگان سایه کشتی هایی پیوستند که به روسیه برای ادامه صادرات نفت کمک می کنند. در نتیجه، کشتی های کمتری برای سایر صادرکنندگان نفت باقی مانده و این امر، هزینه حمل محموله را افزایش داده است.
البته این افزایش منحصرا در ارتباط با نفتکش هایی که محموله های روسی را حمل می کنند، نیست.
اتحادیه اروپا واردات سوخت روسیه را از پنجم فوریه ممنوع کرده است. قبل از آن این بلوک خرید از مناطق دیگر را افزایش داده بود تا از تأمین کافی سوخت مطمئن شود و این موضوع، به کمبود نفتکش های موجود دامن زد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، حالا که خرید مناطق دیگر افزوده شده، نرخ حمل محموله هم بالا رفته است. کشتی هایی که از اروپا به غرب آفریقا می روند، بزرگترین افزایش روزانه نرخ کرایه را داشته اند.
منبع: migtco.ir
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب