یك مقام صنفی اعلام كرد؛

هدررفت ۵ میلیارد متر مکعب گاز در سال

هدررفت ۵ میلیارد متر مکعب گاز در سال به گزارش ام آی جی تی، مشاور سندیکای تولیدکنندگان صنعت برق اظهار داشت: مشکلات استخراجی، عدم دسترسی به تکنولوژی منجر به کاهش ساخته شده است.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از مهر، افشین شباب مشاور سندیکای تولیدکنندگان صنعت برق امروز در نشست خبری نخستین همایش ملی تأسیسات و گلوگاه ناترازی انرژی ضمن اشاره به این که بخش عمده ای از هدررفت انرژی در قسمت تولید اتفاق می افتد، اظهار داشت: ابتدا باید به این مورد پرداخت که چقدر هدررفت انرژی در قسمت تولید وجود دارد.
وی افزود: ما نمی توانیم خوب تولید نماییم یا تولید صیانتی داشته باشیم؛ بعنوان مثال مخزن های مشترک داریم که یک میلیون نفت در جا وجود دارد که در بهترین حالت ۸۰۰ هزار بشکه می شود اما اگر تولید صیانتی نباشد این میزان کمتر شده و به ۵۰۰ هزار بشکه می رسد.
شباب تصریح کرد: مشکلات استخراجی، عدم دسترسی به تکنولوژی منجر به کاهش ساخته شده است و متأسفانه دور بودن از تکنولوژی های نوین دنیا بسیار نمود دارد.
وی افزود: با عنایت به این که خیلی از تأسیسات گازی سراسر تهران گرفتار فرسودگی هستند و هدر رفت وجود دارد ازاین رو نمی توان مشکل ناترازی را تنها به مصرف کننده دانست.
به گفته شباب، فقط بحث مصرف نیست بلکه تولید و پیش از تولید را باید معیار قرار داد.
مشاور سندیکای تولیدکنندگان صنعت برق افزود: سالانه ۵ میلیارد متر مکعب گاز و ۸ میلیارد کیلو وات ساعت برق تلفات داریم که با سرمایه گذاری می توانیم بخشی از این انرژی را به چرخه بازگردانده و از ناترازی جلوگیری نماییم.


منبع:

1403/07/30
09:18:17
0.0 / 5
23
تگهای خبر: انرژی , تولید , سرمایه گذاری , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز