سخنگوی شركت نفتكش خبر داد؛
احتمال محبوس شدن تعدادی از خدمه در موتورخانه نفتكش
ام آی جی تی: سخنگوی شركت ملی نفتكش از احتمال حبس تعدادی از خدمه نفتكش حادثه دیده ایرانی در موتورخانه اطلاع داد و اظهار داشت: اولویت ما، اطفای حریق است تا سریعتر به نفتكش دسترسی یابیم.
به گزارش ام آی جی تی به نقل از مهر، محسن بهرامی در نشستی خبری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص اینكه آیا نشانی از خدمه مفقود شده یافت شده یا خیر اظهار داشت: تابحال نشانی پیدا نشده است اما تیم جستجو به شدت و دقت در حال بررسی و جستجو هستند. وی ادامه داد: با عنایت به اینكه جسد پیدا شده، لباس ایمنی به تن داشته، برآوردمان این است كه خدمه نفتكش زمان كافی جهت استفاده از تجهیزات ایمنی در اختیارداشته اند. بهرامی توضیح داد: با عنایت به اینكه موتورخانه نفتكش حدود ۱۴متر زیر آب قرار دارد، احتمال می دهیم تعدادی از خدمه در این بخش محبوس شده باشند. ازاین رو اولویت ما، اطفای حریق است تا هرچه سریع تر به نفتكش دسترسی پیدا نماییم و هرچه زمان بیشتری از دست برود، امید به زنده بودن احتمالی افراد كاهش می یابدوی تصریح كرد: در تلاش هستیم تا با كمك گرفتن از تمامی نهادهای مربوطه فشار بیشتری به چینی ها برای تسریع در عملیات اطفاء حریق وارد كنیم؛ چون كه به نظر می رسد چینی ها به عبارتی با احتیاط برخورد می كنند. وی ادامه داد: قایق نجات سمت چپ سوخته است اما در تصاویر موجود به نظر می رسد قایق سمت راست از نفتكش جدا شده استسخنگوی شركت ملی نفتكش با اشاره به اینكه تمام افراد روی نفتكش تحت پوشش بیمه هستند خاطرنشان كرد: ارزش نفتكش با عنایت به سن آن كمتر از ۷۰میلیون دلار به نظر می رسد. اما ارزش محموله كمتر از ۶۰میلیون دلار است چون كه احیانا حجم محموله كمتر از یك میلیون بشكه بوده است. این مقام مسوول با بیان اینكه یك شركت آمریكایی برای كمك رسانی اعلام آمادگی كرده است كه البته تجهیزات آن در محل حادثه زیاد نیست، اضافه كرد: از شركت های ژاپنی برای اطفای حریق كمك گرفتیم تا با كمك گرفتن از شركت های غیر چینی فشار بیشتری به چینی ها برای تسریع عملیات داشته باشیم. وی ادامه داد: شركت های ژاپنی امروز به سمت محل حادثه حركت كردند؛ البته دولت ژاپن از ابتدا قایق نجات در اختیار قرار داد. بهرامی با اشاره به اینكه میعانات گازی بسیار فرار هستند، ازاین رو خطر آلودگی، محیط دریا را تهدید نمی كند، ادامه داد: كشتی فله بر چینی با نفتكش ایرانی برخورد كرد و باعث شد دو جداره نفتكش شكاف خورده و انفجار صورت گیرد؛ البته بر مبنای آن چیزی كه گزارش داده شده، حریق رو به تقلیل است. وی اضافه كرد: این كشتی به علت شكاف از سمت چپ، ۲۰ درجه انحراف پیدا كرده بود كه اكنون این انحراف برطرف شده و كشتی به حالت كاملاً عمودی درآمده است. به قول این مقام مسئول، از آنجائیكه اطلاع دقیقی از شرایط حادثه و علت آن در دست نیست، نمی توانیم درباره مقصر حادثه اظهار نظر نماییم، چون كه كشتی هنگ كنگی باید ابتدا به ساحل برسد و همینطور پس از اطفای حریق نفتكش ایرانی، می توانیم به جعبه سیاه آن دسترسی پیدا كرده و دلایل حادثه را بررسی نماییم. وی اظهار داشت: این كشتی یكی از بهترین نفتكش ها در نوع خود بوده است كه در سال ۲۰۰۸ تولید شده بود. همینطور نمایندگانی از سازمان بین المللی دریانوردی در اتاق بررسی اضطراری حادثه حضور دارند؛ همینطور یكی از مهندسین ناظر ایرانی موفق شده تا روی یكی از آتش خوارهای چینی مستقر شود.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب